A régebbi és az újabb autók természetesen másképp reagálnak erre.

A régebbi autókban nincsen se katalizátor sem pedig lambdaszonda, így a keverék összetétele egy előre rögzített, alap adat. Így ha ezekben a járművekben meghibásodik az injektor, akkor a keverék azoknál a hengereknél szegényebb lesz mivel az üzemanyag átfolyása csökken. Ez teljesítmény vesztéshez vezet, amiből akár gyújtáskimaradás is lehet, míg a többi hengernél minden rendben megy tovább.

Az újabb gépjárművekben ha ilyen hiba lép fel, akkor a szonda jelzi azt a motorvezérlésnek hogy a keverék átlagértéke lambda=1 fölé került. Ekkor az összes injektor szelepvezérlési idejét megnöveli a vezérlés, aminek hatására a rossz hengereknél a keverék még mindig szegényes lesz , de a jó hengereknél már túldúsul az elegy. Ilyenkor a katalizátor is veszélybe kerül.

Érdemes a tünetek megjelenése után nem sokkal kiszereltetni az injektorokat és tisztítani őket.

Keressen minket bizalommal!

Tamorin Kft 0630/303 2171