Mikor kell kódolni az injektorokat?

Miről is van szó? 

Az injektorkódolás az a folyamat, amely során a dízelüzemű járművekben használt injektorokhoz tartozó kódokat programoznak vagy beállítanak. Az injektorok felelősek az üzemanyag befecskendezéséért a motorba. Az injektorkódolás lehetővé teszi a rendszer számára, hogy pontosan tudja, hogy melyik injektor milyen mennyiségű üzemanyagot kell, hogy befecskendezzen.

Az injektorkódolás elengedhetetlen a motor optimális működéséhez és a hatékony üzemanyagfelhasználáshoz. Az injektorok egyenletes és pontos befecskendezése nélkül a motor teljesítménye csökkenhet, ami egy sor problémát hoz magával.

Az injektorkódolás először a járműgyártók által végzett folyamat és a következő lépéseket foglalhatja magában:

  • Injektorok azonosítása: Az injektorok egyedi azonosítóval rendelkeznek, amelyeket a gyártók kiosztanak. Ez az azonosító lehetővé teszi a rendszer számára, hogy azonosítsa és megkülönböztesse az egyes injektorokat.
  • Kódolás vagy programozás: Az injektorokhoz tartozó egyedi kódokat vagy paramétereket kell beállítani a jármű elektronikus vezérlőegységében, komputerében (ECU).
  • Miután az injektorokat felkódolták, a rendszer általában teszteli és finomhangolja az injektorok működését. Ez lehetővé teszi a rendszer számára, hogy ellenőrizze az injektorok teljesítményét és beállításait és szükség esetén korrigálja azokat.

De mikor kell megismételni ezt a folyamatot, egyáltalán lehet-e?

Az injektorkódok újbóli feltanítására általában akkor van szükség, amikor az autóban olyan problémák jelentkeznek, amelyek az üzemanyag befecskendezésével kapcsolatosak. Ekkor vagy cserélni kell újra/felújítottra a porlasztókat vagy fel kell újítani a termékeket. Bármelyik verziót is választjuk az injektorokhoz kapunk új kódokat amiket fel kell tanítani az autó ECU-jába,

A következő esetekben lehet szükség az injektorkódolás elvégzésére:

  • Injektor felújítás után. Ha az autó injektorait felújították, akkor az injektorkódolás szükséges lehet annak érdekében, hogy a motor optimálisan működjön. Az injektorkódolás során az új injektorokat a jármű elektronikus vezérlőegysége (ECU) felismeri és beállítja a megfelelő paramétereket. Nem minden típusnál van erre szükség, van ahol magától tanulja a kódokat a gépjármű néhány száz kilométer megtétele után.
  • Gyári új vagy cseredarabos injektor beszerelése után. Ha az autó injektorai közül akár egyet is cseréltek, akkor szükség lehet a fent említett módon tanítani a porlasztókat.
  • Bontott termékek beszerelésekor. Hivatalosan ekkor is tanítani kell a porlasztókat, vagy újra kell kódoltatni, hiszen cseréljük őket. De a bontott injektorok 98%-a, a tapasztalataink alapján nem kódolható újra. És az eredeti kódját vagy nem fogadja már el a program, vagy az elfogadása mellett sem működik megfelelően, mert rossz a porlasztó.

Amennyiben elég jó értékeket tud az injektor produkálni, akkor a próbapad tud új kódot generálni hozzá. Ezt a próbapad végzi és ha nem hozza a gyári értékeket, akkor nem ad neki kódot. Ebbe a folyamatba nem lehet belenyúlni manuálisan.

 

Tehát összegezve

  • Bontott injektornak nem tudunk új kódot generálni, mert sosem hoz olyan értéket a próbapadon mint egy új injektor.
  • Nem minden injektort kell felkódolni, a régebbi típusokban az autó „megtanulja” beszerelés után.
  • A kódok az injektor tetején találhatóak. Felújítás után a mérési jegyzőkönyvön találhatóak.
  • Ha nem tanítják fel az új kódokat, az autó nem fog tökéletesen működni. A motor egyenetlenül járhat, füstölhet.

További érdekes információk:

Keressen bennünket bizalommal!

Tamorin Kft