Mikor kell dízel porlasztó illetve szivattyú hibára gyanakodni?
- A dízel motor nem indul vagy leáll( hidegen, melegen, vagy sehogy sem ) –> Nagynyomású szivattyú hiba
- Elégtelen a teljesítménye
- Feketén füstöl a motor
- Rendellenes kopogás
- Egyenetlen alapjárat
- Túlzott fogyasztás
/ Ha az autószerelője kimérte a hibát, érdemes szettben elküldeni a porlasztókat illetve a nagynyomásút bevizsgáltatni, és szükség esetén felújíttatni. Ár-érték viszonylatban a felújítás a legjobb megoldás/
Hogyan tudunk biztosra menni, hogy nem mással van baj?
Ha egyáltalán nem indul akkor a következőket kell ellenőriztetni:
- Tüzelőanyag nyomás ellenőrzése a kisnyomású körben
- Az elosztócső nyomásérzékelő jelének ellenőrzése z ECU-ban.
- A befecskendező szelepek működtető jelének ellenőrzése
Alapvetően minden olyan jeladónak a működését kell ellenőrizni az ECU-ban aminek köze van a motor működéséhez.
Ha csak elégtelen a teljesítménye a motornak akkor a következőket kell ellenőriztetni:
- Tüzelőanyag nyomás ellenőrzése a kisnyomású körben
- Az elosztócső nyomásérzékelő jelének ellenőrzése z ECU-ban.
- Gázpedál jeladó jelének ellenőrzése
- Fékpedál kapcsoló ellenőrzése
- A levegőfogyasztás mérő ellenőrzése
- Szívócső nyomás érzékelő jelének ellenőrzése
- Turbófeltöltő ellenőrzése
- A kipufogógáz visszavezető rendszer ellenőrzése
- Hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő jelének ellenőrzése
- Tüzelőanyag hőmérséklet érzékelő jelének ellenőrzése
- ECU vizsgálat ( Erre felkészült szakműhely szimulációs áramkörökkel tudja ellenőrizni az ECU működőképességét. )
Műhelyünknek köszönhetően tudjuk vállalni a legtöbb porlasztó ( Bosch, Denso, Delphi, siemens-vdo-continental, ) bevizsgálását. Azon termékek felújítását is tudjuk vállalni amihez van elérhető gyári technológia és alkatrészek.
Keressen bizalommal:
Tamorin Kft 0630/303 2171