A Jetronic márkanév a Bosch által kifejlesztett befecskendezési rendszer összefoglaló neve. A név előtt szereplő betű vagy betűkombináció a vezérlés módjára utal.

D-Jetronic (1967–1976) Eredetileg csupán Jetronicnak nevezték, csak később különböztették meg a D betűvel, ami a „Druck” nyomás szóra utal. A rendszer teljes egészében analóg, működése a szívócsőbe helyezett nyomásérzékelőre támaszkodik.

K-Jetronic (1973–1988) Mechanikus befecskendezési módszer, a K a német „Kontinuierlich”, azaz folyamatos szóra utal. KU-Jetronic Lambda szabályozott K-Jetronic, elsősorban az USA piacra szánták.

KE-Jetronic (1985–1993) Elektronikusan vezérelt mechanikus üzemanyag-befecskendezés. Itt már megjelent a motorvezérlő komputer is, illetve lambda szabályozásra és kopogásérzékelésre is alkalmas volt.

L-Jetronic (1974–1989) az L a luft, azaz levegőre utal. Analóg üzemanyag-befecskendezés a beáramlott levegő mérésére támaszkodik. A 80-as években az európai autókban terjedt el. LE1-Jetronic, LE2-Jetronic,

LE3-Jetronic (1981–1991) Az L-Jetronic fejlettebb motorvezérlő elektronikával ellátott változatai. Az LE2-ben már szerepel a hidegindítási rendszer, nincs szükség külön injektorra.

LU-Jetronic (1983–1991) Ugyan az, mint az LE2, csak zárt lambda szabályozással készült.

LH-Jetronic (1982–1998) LH = Luftmasse-Hitzdraht. Digitális üzemanyag-befecskendezés. A motorba jutó légtömeg mennyiségét határozza meg. Elsősorban skandináv modellekhez készült. Az LH 2.2-től az LH 2.4-ig jelölték.

Mono-Jetronic (1988–1995) Digitális befecskendezés vezérlés, központi injektoros járművekhez. Nincsenek nyomás- vagy légtömeg érzékelők csupán fojtószelepállást veszi figyelembe. Zárt lambda szabályozással rendelkezik. A működés nagymértékben függ a lambda szonda megfelelő működésétől.

Forrás: https://autopro.hu/gyartok/injektor-boncolas/111825