Mi elfogadható és mi nem? 

Alapvetően a motorolaj összetételében történhet változás az idő múlásával. Egyrészt szennyeződések kerülnek bele, másrészt nagyon csekély mennyiségben ( <2%) gázolaj is keveredik bele. Ez egy normális folyamat, főleg indításnál és hidegen járó motornál történik. Ha ettől nagyobb mennyiségű gázolaj kerül a motorolajba, akkor a keverék viszkozitása nem lesz megfelelő, és motorhiba alakul ki.

Mitől kerülhet gázolaj a motorolajba? 

  • Az égéstérben lévő üzemanyag keverék nem megfelelően ég el- gyullad be, ez lefolyhat az olajteknőbe.
  • Ugyanezt történhet amennyiben a tömítések/ dugattyúgyűrűk használódtak el a forgattyúsház és az égéstér között
  • DPF szűrő nem megfelelően regenerál, a maradék gázolaj visszafolyik a motorolajba.

PDTDI autókban mitől kerülhet gázolaj a motorolajba? 

  • A DPF szűrő hibája, nem tud megfelelően regenerálni és a többlet gázolaj az olajban köt ki.
  • Pd elem tömítetlenség, ilyenkor O gyűrűt kell cserélni, rosszabb esetben pd-elemet felújíttatni.
  • Tandempumpa hiba

Mi történik ha nagyon felhígul a motorolaj dízeles autókban ? 

A motorolaj feladata a megfelelő kenés biztosítása a motor belsejében lévő alkatrészeknek. Ennek hiányában fém a fémmel érintkezik és elkoptatják egymást. A motorhiba a kenés hiányától függően bekövetkezhet gyorsan vagy több hónap alatt.

  • Csökken a kenés, egyértelmű következmények, motorhiba
  • Hideg időben viaszképződés miatti olajnyomás csökkenés,
  • A gázolaj miatt a motorolaj besűrűsödhet, emiatt lerakódások jöhetnek létre

Mit lehet tenni? 

Meg kell előzni! Érdemes kéthetente ellenőrizni a motorolaj szintjét és gyorsan lépni, ha valamilyen rendellenességet tapasztalunk. Érdemes figyelni a motor hangját és megkeresni az esetleges változás okát. Ugyanígy érdemes a fogyasztást is figyelni, sok költséget meg lehet spórolni ha időben lép az autó tulajdonos.

Érdekesség

Injektor felújításra érkezett hozzánk egy kedves ügyfelünk, aki a szerencsés első tulajdonosa volt az autójának. Érdekessége, hogy 600 000 km volt az autóban és átment a próbapadi teszten az összes. Természetesen nem voltak még cserélve a porlasztók, így jogos kérdésünkre a válasza az volt, hogy minden tankolásnál egy löttyintés motorolajat is tett az üzemanyaghoz. ( Alapvetően 200-300 ezer km után szoktuk felújítani a porlasztókat egy személyautónál)

Nem a legzöldebb megoldás a fent leírt mód, de hatékony.

Kérdés esetén keressen minket bizalommal!

Pd elem bevizsgálás és felújítás

Tamorin Kft

0630/303-2171