- Folyamatosan, vagy sokszor egyenetlenül jár a motor /dadog/:
Az injektorok vizsgálatakor a legfontosabb értékek, hogy mennyi a szállított üzemanyag mennyisége és milyen a szórási képe. Ha túl sok vagy túl kevés a szállított gázolaj akkor a központi vezérlőegység már nem tudja akkora mértékben korrigálni, hogy tökéletes legyen az égés.
- Nehezen indul a motor, gyorsításkor akadozik
Ennek oka lehet a magas résolaj veszteség. A résolaj a diesel injektor hűtéséhez kell. Ha az injektor esetén nincs nyomás akkor a többihez sem jut el. Viszont ugyanez a tünet lehet nagynyomású szivattyú meghibásodása esetén is.
- Jobban füstöl az autó
Többminden miatt jöhet szokatlan füst a kipuffogón. Ezek közül az egyik ok utalhat az injektorok problémájára is, mivel akkor is ha túl sok, vagy ha túl kevés üzemanyagot fecskendeznek be a porlasztók, nagyobb füsttel jár az égés.
- Hogyan zajlik egy injektor felújítása?
Először az injektort bevizsgáljuk a gyártó által meghatározott próbapadokon a kódjának megfelelő értékekhez viszonyítva. Ennek eredményeként pontos adatokkal tudunk szolgálni, hogy melyik porlasztó milyen állapotban van, és el tudjuk végezni a szükséges felújítási munkálatokat. Ez az injektorok szét- és össze szerelését, új alkatrészek beszerelését tömítéskészlet cseréket. Ezután egy újabb teszttel ellenőrizzük a munkánkat. Amennyiben 100%-osak, küldjük vissza az autó tulajdonosának.
Érdekességek:
- Nincs két egyforma injektor, tehát ugyanazon üzemi körülmények között azonos típusú injektorknálmás-más értékeket mérhetünk . Ezen beépített hibákat korrigálja normál körülmények között a vezérlőegység. Minden injektornak van egy kódja (16-32 számból és betűből állhat) ami megadja a gyártási tűrésből eredő különbségeket, ezt felhasználva tudja kihozni a legoptimálisabb munkavégzést a vezérlőegység.
- Ha gyári alkatrészekkel van felújítva a befecskendező rendszer, akkor annak élete végéig bírnia kell a gyűrődést. Viszont sokszor találkozunk csalódott ügyfelekkel akik azt hitték már túl vannak a dolgon, de fél év múlva az “olcsóbb” (persze kevés garancia idővel rendelkező) megoldásról kiderült, hogy az lett a drágábbik választás. Figyeljen oda, hogykizárólag az autóba eredetileg beszerelt márkájú alkatrészek legyenek felújításkor is az alapanyagok. El kell kerülni a (nem mindíg sokkal olcsóbb) olasz, és keleti gyármányú alapnyagokat használó cégeket és szerelőket!