A sima Common rail rendszerek már több mint 1600 bar nyomást állítanak elő, és eddig mágnesszelepek kezelték ezt a hatalmas nyomást kisebb nagyobb pontossággal.

Jó hírek a piezós injektorokkal kapcsolatban: 

Viszont manapság az új dízel motorokba a piezo-injektorokat tesznek aminek a belsejét egy kerámia egységgel egészítik ki. Ennek a kerámia egységnek megváltozik a kristályszerkezete ha feszültség alá helyezzük. A kristályszerkezet megváltozása mechanikusan előidézi a befecskendező fúvókatűjének a megnyitását.

Common rail rendszerben a piezo-kristályos injektor tű tömege kb. a negyedére csökkenthető. Ez nagyobb sebességet, és precízebb üzemanyag adagolást biztosít.

Nem annyira jó hírek a piezós injektorokkal kapcsolatban:

A Bosch és a Denso ehhez a befecskendező típushoz még nem adott ki javítási technológiát és egyenlőre visszatartja a pótalkatrészek gyártását. Így ha az injektorok teszt után ( Bosch EPS 708 géppel végezzük) rossznak bizonyulnak, csak gyári felújított darabokat illetve gyári új injektorokat tudunk ajánlani a készletükből.

Kibúvó: Ha esetleg mechanikusan sérült vagy rossz az alkatrész ( esetek 1%-a), és a piezó jó állapotban van, akkor ott a mechanikus alkatrészek cseréjével felújítható az injektor. Viszont ha a piezó kristály ment tönkre akkor ott sajnos csak a cseredb vagy az új jöhet számításba.

Hogyan derítsük ki, hogy hogy állunk? 

Első körben egy gyári próbapadi tesztet végzünk a termékeken, aminek alkalmával kiderül, hogy melyik milyen állapotban van és milyen lehetőségeink vannak.

 

Hívjon bennünket, és rendeljen egy ingyenes futárt! Akár másnap tudunk mondani eredményt.

Tel:0630/303-2171 , info@injektorfelujitas.hu