Két legfőbb oka lehet a porlasztók berohadásnak, beragadásnak a hengerfejbe.

 

  • Nedvesség miatt a porlasztó és a hengerfej elkezd összerozsdásodni, és emiatt válik nehézkessé a kivétel. 

Általában akkor találkozunk ezzel a problémával, ha elkezd rakoncátlankodni az autó, és injektor hibára kezd gyanakodni az ember. Ekkor ki kell szerelni a porlasztókat és be kell vizsgáltatni, hogy melyiket kell cserélni.

Ekkor jön a kiszedés. Ritka esetben könnyen kijön, de többségében a fenti probléma áll fenn, és emiatt vagy injektor kiszedő szakembert kell hívni, vagy meg kell fúrni a porlasztót. Az utóbbi esetben a porlasztó a funkcióját veszti, és újat kell bele tenni. Ha épségben kijön, sincs rá sok esély hogy a porlasztó jó eredményeket fog hozni a próbapadon, de ez bevizsgálás után derül ki.

Megelőzés:

Alapvetően a lentiekben említett autótípusoknál konstrukciós hibáról van szó, és emiatt folyhat be a víz a motortérbe. Első körben meg kell szüntetni az esőcsatornánál a vízbefolyást. Ezután a porlasztók felső 2 centiméterét be kell kenni motortömítő pasztával, ami meggátolja az esetlegesen bekerülő víz befolyását a hengerfej és az injektor közé.

Ezek 10 perces feladatok, és pár ezer forint ráfordítást igényelnek. Viszont ha nincs kellő gondossággal elvégezve akkor a tulajnak egy fél év után akár fél milliós kárt is okozhat a gondatlanság ( Újonnan beszerelt injektorok berohadása, kifúrása, újak megvásárlása stb…)

  •  Ha a tűzkarika nem tömít megfelelően, az így odakerülő égéstermék egy két hét alatt eltávolíthatatlan masszát képez a porlasztó csúcsa körül.

Ez már nem a konstrukciós hiba kategória, hanem egyszerű elhasználódás.

Megelőzés:

A fenti hiba esetén arról beszélünk hogy a tűzkarika “kifúj”. A probléma orvoslása után, a tűzkarika fészek marását is el kell végezni, hiszen ha ez kimarad a probléma megismétlődik.

A tűzkarikát gyakrabban érdemes cserélni mint a porlasztókat, de legritkábban akkor amikor a porlasztók is cserélve vannak. Ennek elmulasztása esetén kerülhet bajba az ember, és legrosszabb esetben még motort is kell cseréni.

 

 

Legproblémásabb típusok:

  • Renault Traffic dCi – 1.9, 2.0, 2.5
  • Opel Vivaro dCi – 1.9, 2.0, 2.5
  • Nissan Primastar dCi – 1.9, 2.0, 2.5
  • Honda Accord I-CDTi / I-DTEC – 2.2
  • Honda Civic I-CDTi / I-DTEC – 2.2
  • Honda FR-V FRV I-CDTi / I-DTEC – 2.2
  • Honda CR-V CRV I-CDTi / I-DTEC – 2.2
  • Chrysler Grand Voyager CRD – 2.5
  • Lancia Phedra 2.2 JTD
  • Kia Sedona CRD – 2.2, 2.9
  • Opel Movano dCi – 2.2, 2.3, 2.5
  • Renault Master dCi – 2.2, 2.3, 2.5
  • Mercedes Sprinter CDI – 2.1, 2.3, 2.7, 3.0
  • Mercedes E200/E220/E270/E320 CDI – 2.1, 2.3, 2.7, 3.0
  • Peugeot 1.6 HDI
  • Peugeot 807 HDI – 2.0, 2.2
  • Peugeot Boxer 3.0 jtd
  • Citroen C8 HDI – 2.0, 2.2
  • Citroen Jumper 3.0 Jtd
  • Fiat Ulysee HDI – 2.0, 2.2
  • Fiat Ducato 3.0 Jtd 2.3 Jtd
  • Iveco 3.0
  • Mercedes Vito CDI – 2.1, 3.0
  • Volvo S40 S60 S80 V50, V60, V70, XC60, XC90 – 1.6, 2.0D, 2.4 D5
  • Renault Megane dCi – 1.5, 1.9, 2.0
  • Nissan NV400 dCi – 2.2, 2.3, 2.5
  • Renault Kangoo dCi – 1.5, 1.9, 2.0
  • Renault Kubistar dCi – 2.2, 2.3, 2.5

 

Nagyon fontos! 

Amennyiben új injektorok kerülnek az autóba és a fentiek szakszerűtlen elvégzése, vagy el nem végzése miatt mennek tönkre a porlasztók, a garancia nyilvánvalóan nem él. Az anyagi terhek a tulajt terhelik, aki vagy át tudja hárítani a szerelőre vagy nem.

 

Keressen minket bizalommal!

Tamorin Kft

0630/303 2171