Dízel autóknál már szinte minden felhasználó tudja, hogy 2-300 000 Km-nél bizony van pár elég költséges szerelni való amit nem lehet elkerülni.

Ezek közül az egyik, a befecskendező rendszer részét képező injektorok esetleges meghibásodása. Ezek működését sok minden befolyásolja de az üzemanyag minősége mellett megemlíthetjük a karbantartás rendszerességét és az adalékanyagok használatát is.

Az injektor meghibásodás jelei mindig észrevehetőek, és érdemes gyorsan kapcsolni, mert nagyobb hibához is vezethetnek.

  1. Az autónak ingadozik az alapjárata, de magasabb fordulaton tökéletesen működik
  • Ennek egyik oka az injektorok alapjáraton történő befecskendezési mennyiség csökkenése
  1. Az autó magas fordulaton letilt, „nem engedi a gyorsítást”
  • Ez lehet nagynyomású szivattyú hiba is, de az injektoroknál a teljes terhelési értékek csökkenése is.
  1. Az autó füstöl
  • Ezt általában az injektorok résolaj veszteségének megnövekedése okozza
  1. Az autónak megnövekedett a fogyasztása
  • Ez általában együtt jár a füstöléssel. Ez is a porlasztó résolaj veszteség növekedése miatt lehet
  1. Kihagy egy henger. „3 hengerezik” vagyis ha kivennénk egy porlasztót akkor is ugyanolyan hangja lenne az autónak

 

  1. Kerepel, csörömpöl, kopog valami a motorháztető alatt

 

A folyamatról: 

Porlasztóknál minden esetben egy bevizsgálással kezdünk. A próbapadi teszt után kiderül, hogy melyik milyen állapotban van.

Amennyiben a porlasztó felújítható, a szakembereink gyári alkatrészekkel fel tudják újítani őket. Mindig 1 év garanciát adunk, futásteljesítménytől függetlenül.

Amennyiben nem felújítható injektorról van szó ( Siemens/VDO, BOSCH piezós), gyártó által felújított cseredarabot tudunk adni, vagy gyári újat.

Beszereléskor az üzemanyagrendszer tisztítását kell elvégezni.

Ha bármiben segíthetünk, hívja kollégánkat bizalommal!

0630/303-2171

Tamorin Kft